Sodelovanje društva rojaka janeza puha s koncernom Magna Steyr iz Gradca
Ena od poglavitnih nalog ob ustanovitvi društva in pri nastajanju spominskega obeležja Janezu Puhu v njegovi rojstni vasi Sakušak je bila vzpostaviti stike s tovarno Steyr-Daimler-Puch iz Gradca, katere temelje je postavil Janez Puh. Ob navezovanju stikov smo takoj naleteli na navdušenje nad takim sodelovanjem. Takratni vodja oddelka za stike z javnostjo Herfried Teschl je izrecno podprl naše ideje in načrt o ohranjanju zapuščine Janeza Puha na Slovenskem. Z informacijo o otvoritvi muzeja je seznanil vodstvo podjetja. Zelo smo bili veseli pozitivnega odziva na naše vabilo in donatorsko pomoč. al je bilo srečanje prestavljeno za eno leto.
Pozneje je s strani Magne Steyr odgovornost za sodelovanje med koncernom v Gradcu in društvom v Sakušaku prevzel dr. Erich Mayer (velik ljubitelj dela Janeza Puha), ki je od leta 2009 tudi član našega društva. Dr. Mayerju gre zahvala, da je sodelovanje med društvom in graško tovarno nadvse zgledno.
Tovarna Magna Steyr je društvu vedno priskočila na pomoč; njihove dosedanje donacije se približujejo vrednosti 12.000 EVR (avgust 2000, avgust 2001, dobrodelni koncert november 2004, uradni obisk predstavnikov tovarne maja 2007, matrica doprsnega kipa Janeza Puha, februar 2008, srečanje 2010).
Poleg tega smo bili deležni velike pomoči pri medijski podpori ob promociji muzeja v Avstriji. V letih 2001 in 2002 je koncern Magna Steyr omogočil članom društva ogled proizvodnih prostorov v Gradcu in demonstracijskega poligona za vozila. Poleg tega sta bili vodstvi Občine Juršinci in Društva rojaka Janeza Puha povabljeni tudi na slavnostno odkritje kipa Janeza Puha pred inženirskim centrom ob 140. obletnici izumiteljevega rojstva.
Več kot 100 letna zgodba razvoja avtomobilov v Gradcu
Odkar je pionir avtomobilske industrije Janez Puh leta 1899 ustanovil tovarno »Styria« v Gradcu, se je odvijala proizvodnja številnih tako klasičnih modelov vozil, kot so npr. Puch 500 ter terenski vozili Haflinger in Pinzgauer, kakor tudi novejših modelov Mercedes – Benz razreda E, Jeep Grand Cherokee ali BMW X3 (t.i. masovna proizvodnja). Skupno je v Gradcu doslej bilo proizvedenih preko 2,5 milijona vozil enaindvajsetih različnih modelov.
Aktualna »proizvodna paleta« poleg legendarnega Mercedes-Benz razreda G obsega tudi aluminijasto karoserijo za Mercedes-Benz SLS AMG s krilnimi vrati, kot tudi Roadster SLS AMG. Francoski Sport- coupé Peugeot RCZ se v Avstriji proizvaja vse od leta 2010, prav tako pa se tudi MINI Countryman tesno oklepa tekočega traku graške tovarne.
Mercedes-Benz razreda G
- Mercedes-Benz razreda G se v Gradcu proizvaja vse od leta 1979.
- Skupno je do sedaj bilo proizvedenih preko 210.000 modelov tega klasičnega terenca.
Mercedes-Benz SLS AMG & Mercedes Benz SLS AMG Roadster
- Skupaj z Mercedes-AMG je MAGNA STEYR razvila aluminijasto karoserijo za nov model Mercedes-Benz SLS AMG.
- v Gradcu (z izjemo nekaterih specifičnih tonov barv) poteka tudi lakiranje te izredno lahke karoserije.
Peugeot RCZ
- ta Sport-Coupé se proizvaja od januarja 2010.
- Peugeot RCZ je prvi avtomobil kot celota, ki je PSA prepustil MAGNI STEYR.
MINI Countryman
- Ta doslej največji zastopnik družine MINI se v Gradcu proizvaja vse od avgusta 2010.
- Model je prva štirivratna različica s pogonom na vsa 4 kolesa, dolg preko 4 metre.
Zraven številnih kompetenc na področju avtomobilske proizvodnje ter izdelave po naročilu, obsega naš proizvodni program tudi številna druga področja, kot so npr. inovacijski strešni sistemi ter sistemi posod goriva, vse po principu zmogljivosti, storilnosti ter visoke učinkovitosti. Za vse te izjemne dosežke pa zasluge gredo našim 10.500 sodelavcem širom po vsem svetu. Preko globalne mreže na 36. lokacijah na kar treh kontinentih je lahko MAGNA STEYR svojim strankam tako vedno na uslugo.